TRADIŢIA ORTODOXĂ

† Glasul Orthodoxiei Sfinţilor Părinţi †

EVENIMENT DE PROPORŢII FĂRĂ PRECEDENT ZGUDUIE ESTABLISHMENTUL B.O.R.

Posted by traditiaortodoxa pe Septembrie 21, 2010

Slavă lui Dumnezeu Celui în Treime închinat şi slăvit!

EVENIMENT  DE PROPORŢII FĂRĂ PRECEDENT ZGUDUIE ESTABLISHMENTUL B.O.R.!

Pentru prima dată în istoria Patriarhiei Române un preot duhovnic împreună cu o mare parte din obştea mănăstirii sale trece într-un sinod tradiţionalist, adică în Biserica cea adevărată.

Este vorba despre părintele Nichita Paşcan, duhovnicul mănăstirii Brâncoveni, jud. Olt, aflat acum în Grecia împreună cu o mare parte din maicile obştii mănăstirii. Aceştia au întocmit o Mărturisire de credinţă pe care la rândul nostru vă invităm să o daţi citirii şi să o răspândiţi.

Iată că materialele propovăduite de saitul nostru traditiaortodoxa.wordpress.com ca şi de hristofor.wordpress.com şi-au vădit roadele atunci când lumea se aştepta mai puţin, în ciuda unui boicot sistematic din partea saiturilor pseudo-conservatoare cripto-ecumeniste din spaţiul românesc.

Este însă, după cum putem citi în scrisoare şi anexele ei, în primul rând roada teologiei în duh patristic a pururea-pomeniţilor Părinţi Ambrozie Fontrier şi Patric Ranson, ca şi a Vlădicăi Averchie, cărora Duhul Sfânt le-a dăruit o învăţătură, mărturisire de credinţă şi trăire deplin ortodoxe, în ciuda cenzurii impuse în mediile „ortodoxiei” oficiale

Clic pe legături:

1. MĂRTURISIREA DE CREDINŢĂ A PARINTELUI NICHITA PAŞCAN [duhovnicul Mănăstirii Brâncoveni din Judeţul Olt] ÎMPREUNĂ CU 29 DE VIEŢUITOARE DIN OBŞTEA MĂNĂSTIRII, privind ruperea comuniunii euharistice cu Patriarhia Română (B.O.R.) şi cu celelalte jurisdicţii ale Ortodoxiei Oficiale.

2. ANEXE: ARGUMENTAŢIE ÎMPOTRIVA EREZIEI ECUMENISMULUI

P.S.: Precizăm pentru cititorii care ar putea cădea pradă diversioniştilor unui sait cripto-ecumenist că data afişată sub titlurile articolelor noastre este potrivit Calendarului Patristic Ortodox. Postarea de faţă, realizată astăzi, poartă data de 21 septembrie 2010 deoarece aceasta este data zilei de astăzi (respectiv 4 octombrie calendar papist).

16 Răspunsuri to “EVENIMENT DE PROPORŢII FĂRĂ PRECEDENT ZGUDUIE ESTABLISHMENTUL B.O.R.”

  1. tutenes said

    Doamne ajuta , iata ca mai sunt marturisitori ai Ortodoxiei si in zilele noastre !

  2. dardala said

    ÎPS Macarie de Petra este urmaşul ÎPS Hrisostom Kiousis ca întîistătător al sinodului, sau este vorba despre un alt sinod?

  3. Nu, dar este un sinod absolut integru din perspectiva mărturisirii de credinţă şi al succesiunii apostolice. Au în general ierarhi buni teologi şi o ecleziologie tradiţionalistă am putea spune fără reproş. De pildă au şi în Rusia un episcop, Nectarie, în Sankt Petersburg, cu o stare aproape catacombnică. El este unul dintre puţinii teologi erudiţi ruşi ai vremii noastre care s-au încumetat să traducă din operele Sfinţilor Părinţi din greaca veche. Evident ca în pofida acestui fapt şi el „se bucură” de acelaşi tratament ostil din partea oficialilor.

  4. Stanca said

    Altii in schimb, depun armele http://www.danionvasile.ro/blog/2010/10/03/marturisire-de-credinta/

  5. Ce să zicem, a mărturisit corect până acum, de aceea este destul de şocant să-l citim astfel. Nu ştim ce e în sufletul lui; poate presiuni exercitate asupra lui l-au făcut să cedeze. Nu ne rămâne decât să ne rugăm pentru el.

  6. cosmin said

    Ați uitat să spuneți că părintele Nichita a dat anatemei sinodul vostru de la Slătioara și că nu vă recunoaște ca Biserică. Dealtfel, sinodul grec la care a aderat părintele Nichita nu este în comuniune cu voi.

  7. Cu siguranţă, spre ruşinea dvs. nu aţi făcut minimul efort sa citiţi pe sait că noi nu avem nici o legătură cu Slătioara. În ce priveşte Slătioara nu suntem de acord cu ecleziologia şi politica dânşilor de azi, însă Sfântul Glicherie aparţine întregii Orthodoxii tradiţionaliste şi este cinstit ca atare. Cât priveşte o ipotetică anatemă a parintelui Nicihita, haideţi să păstrăm o minimă decenţă…

  8. mercurie said

    Criza este determinata de cei de sus prin ecumenismul lor…Vinovatii de fond suntem noi credinciosii ca nu ne rugam, ca suntem slabi in credinta, ca…

  9. cristina said

    Am intrat din intamplare pe acest site si nu-mi vine sa cred ce articole interesante pot citi aici… Dumnezeu sa va ajute sa scoateti lumina de sub obroc…

  10. Mateuca Mirela Cornelia said

    Dumnezeu sa va intareasca! incep sa nu ma mai simt singura si „TALIBANCA” – asa ma numeau anumiti preoti la care ma spovedeam sincer.

  11. miha ela said

    foarte multe articole folositoare aveti postate si pentru asta va felicit.
    nu inteleg insa cum il recunoasteti pe Sf Glicherie, insa totusi il puteti separa de Biserica de la Slatioara.Din cate cunosc, Sfantul Glicherie este cel care a luptat pentru pastrarea adevaratei credinte ortodoxe in Romania,care se pastreaza nealterata si astazi in sanul Bisericii de la Slatioara.

  12. Îl cinstim pe Sfîntul Glicherie aşa cum o face orice sinod tradiţionalist (cu excepţia celor ‘mateite’, care nu o fac). El şi cei ce au fost dimpreună cu el au meritul de a fi luptat şi de a fi îndurat prigoana crâncenă. Mai apoi, în 1983, însuşi Sfântul Glicherie a primit hirotesia de la sinodul tradiţionalist grec condus de ÎPS Kallist.

    Cu părere de rău însă, dacă astăzi, dar şi în trecutul mai apropiat, sinodul BOSVR Slătioara ar fi păstrat, aşa cum spuneţi, nealterată adevărata credinţă ortodoxă, adică mai concis, ar fi urmat linia orthodoxă tradiţionalistă, l-am fi urmat şi noi la rândul nostru, iar acele persoane dintre noi care au fost o vreme sub acest sinod, nu l-ar fi părăsit.

    Despre situaţia Slătioarei citiţi blogul domnului Aurel Botezatu http://pro-orthodoxie.blogspot.com/

  13. marin said

    Totusi , in ce carte bisericeasca este slujba hirotesiei ?

  14. Dacă vă referiţi cumva la slujba de hirotesie a clerului inferior, desigur că nu este acelaşi lucru în cazul de faţă. În acest caz sunt citite rugăciuni de la hirotonie şi se face punerea mâinilor, pentru plinirea unei hirotonii necanonice. Se practică în aceasta formă ca o iconomie.

  15. marin said

    Atunci inseamna ca nu este vorba de hirotesie , ci de o re-hirotonie .
    Asta mie personal imi arata ca grecii ne-au socotit fara har , ceea ce duce la o problema mai complicata , de exemplu .
    Cei care au adormit pana la viitoarea „re-hirotonie” , au beneficiat de harul Bisericii , sau nu ?
    Au fost mantuiti oare intr-o Biserica fara har , sau nu ?
    Ce anume au contestat grecii la hirotoniile BOSV , hirotonie de catre un singur episcop ?
    Oare nu este o iconomie la aceasta descrisa in talcuirea primului canon apostolic ?
    Cum poate fi practicata o iconomie la o alta iconomie ?

  16. Din câte am înţeles, hirotesia s-a făcut nu pentru corectarea unei hirotonii de unul singur, care se primeşte prin iconomie dacă a fost săvârşită în vreme de prigoană, ci pentru corectarea aceleia de la Galaction Cordun.

    După cum se ştie, Galaction Cordun a fost hirotonit episcop (?) în 1935, de către membrii unei structuri nu doar nou-calendariste ci şi nou-pascaliste, adică BOR, evident nepocăiţi. Nu i se putea deci recunoaşte treapta arhierească, ci doar pe aceea de dinaintea schimbării calendarului, anume de arhimandrit.

    De ce s-a făcut o hirotesie de acest fel şi nu o hirotonie după tot tipicul? Din iconomie, cel mai probabil pentru a nu se sminti românii noştri. Oricum această practică a existat dintotdeauna în Biserica Ortodoxă. Dar chiar dacă unii dintre românii de la Slătioara recunoşteau treapta arhierească de la nou-pascalişti a lui Galaction Cordun, o astfel de hirotesie chiar şi considerată „de siguranţă”, a fost şi este în tot cazul binevenită. Din păcate cei din sinodul de la Slătioara de astăzi, nu sunt deloc dispuşi s-o recunoască. La fel ca şi chestiunea serghianismului Moscovei şi alte probleme.

    De la ÎPS Calinic al Ahaiei, ce a fost prezent atunci la hirotesie alături de ÎPS Calist al Corintului, am aflat şi că după ce au făcut hirotesia, la care atât Sf. Glicherie cât şi Silvestru Onofrei au fost foarte receptivi, aceştia au pus la rândul lor apoi mâinile pe cei ai lor. Faptul că mai pe urmă cei de la Slătioara au mers cu chiprianiţii este o altă poveste, iar domnul Aurel Botezatu pare a cunoaşte mai multe lucruri din interior legate de această turnură. Poate ar fi nimerit să-l contactaţi.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: